Aimee Lou Wood is op weg om een van de meest interessante Britse actrices van haar generatie te worden. Ze brak door met Sex Education, en zoekt sindsdien bewust naar rollen die haar uitdagen, met als hoogtepunt tot nu toe haar rol in The White Lotus seizoen 3.

1. The White Lotus – Seizoen 3 (2025)

In dit populaire anthologiedrama speelt Wood Chelsea, een dromerige, liefdeszoekende vrouw op vakantie in Thailand. Haar personage balanceert tussen romantische illusie en existentiële vragen, een rol die haar bereik buiten de komedie versterkt.

2. Sex Education (2019-2023)

De rol die haar naam wereldwijd bekend maakte: Aimee Gibbs. In Sex Education schuwt ze geen awkwardness, kwetsbaarheid of dramatiek. Ze laat zien dat humor én pijn vaak hand in hand gaan.

3. Film Club (2025)

Een frisse, persoonlijke serie die Wood mede schreef én leidt. Ze speelt Evie, een vrouw die haar huis al maanden niet verlaten heeft en haar enige ontsnapping vindt in een wekelijkse filmclub. Wanneer haar beste vriend aankondigt te verhuizen, moet ze haar gevoelens onder ogen zien.

5. Daddy Issues (2024)

Een komedie met een onverwachte twist: Wood speelt Gemma, een jonge vrouw die onverwacht haar gescheiden vader moet huisvesten. De serie mengt humor met relationele spanning en laat Wood zien in een licht dat anders is dan haar vorige dramatische of romantische werk.

6. Alice & Jack (2024)

In deze romantische dramaserie is Wood Maya, een steunfiguur in een verhaal dat liefde, afstand en herhalende connecties onderzoekt. Haar rol is niet de centrale plotmotor, maar haar aanwezigheid voegt emotionele nuance toe, een subtiele maar belangrijke bijdrage in een ensemblecast.

7. Toxic Town (2025)

In deze miniserie over het Corby-milieschandaal speelt Wood Tracey Taylor. De serie onderzoekt de menselijke kant van milieuschade, politiek en verwaarlozing. Het is een van haar meest serieuze rollen tot nu toe: hier moet ze niet alleen emoties uitspelen, maar mee in maatschappelijke lagen duiken.

8. Seize Them! (2024)

In deze historische komedie speelt Wood koningin Dagan in een middeleeuws verhaal vol absurditeit en humor. De film speelt met clichés en satire, en laat zien dat Wood zich comfortabel voelt in een termijn die ver uit haar *Sex Education*-tijdperk ligt. Ze is energiek, speels en durft een rol te dragen die visueel en tonaal ver buiten het alledaagse valt.